خواص روغن رزماری برای ریش

خواص روغن رزماری برای ریش

ریش یکی از ارکان جذابیت در چهره مردان به شمار می رود. اما همین رکن اگر به آن رسیدگی نگردد می تواند مشکلاتی را برای چهره ایجاد کند و از جذابیت و زیبایی فرد بکاهد. بهترین روش برای سلامت و تقویت ریش و سبیل استفاده از راهکارهای طبیعی می باشد. یکی از این راهکارها استفاده روغن رزماری برای ریش و سبیل است.

اگر ریش شما کم‌پشت است و رشد خوبی ندارد، نگران نباشید. این مشکل را می‌توانید به راحتی با خواص روغن رزماری برای ریش درمان کنید. کافی است روغن رزماری را روی صورت و ریش ماساژ دهید تا خواص آن جذب پوست شود. همانند موی سر، روغن رزماری برای تقویت ریش هم مفید است. این روغن گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب تقویت فولیکول مو می‌شود. به همین دلیل به رویش مجدد ریش کمک می‌کند.

گیاه رزماری

گیاه رزماری با نام اکلیل کوهی یا رومارن هم خوانده می‌شود. این گیاه سوزنی برگ، همیشه سبز و دارای عطری خوش است. این گیاه گل‌دار است و گل‌های آن به رنگ صورتی، سفید یا بنفش ظاهر می‌شوند. خاستگاه آن مدیترانه است و به دلیل خواصی که دارد به سایر نقاط دنیا رسیده است. این گیاه به دلیل عطر خوبی که دارد به صورت تازه و خشک شده در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. اما خواص این گیاه تنها به مصارف غذایی محدود نمی‌شود. از آن برای تهیه روغن استفاده می‌کنند. خواص روغن رزماری در تولید محصولات زیبایی و مراقبتی برای پوست و مو استفاده به کار می‌رود. همچنین این گیاه آنتی‌هیستامین طبیعی است.

خواص روغن رزماری برای ریش

فواید روغن رزماری برای پوست و مو

روغن رزماری مصرف موضعی دارد و از آن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن از گیاه تازه رزماری به دست می‌آید و طبعی گرم دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند خواص روغن رزماری برای مو و رفع ریزش آن تأثیر زیادی دارد. در بسیاری از داروهای ضدریزش مو از این روغن استفاده می‌شود.

مشکلات مربوط به مو از جمله ریزش مو، خشکی و موخوره، نازک شدن مو و کاهش رشد موها باعث ناراحتی بسیاری از افراد می‌شود و مخصوصا خانم‌ها بیشتر درگیر این مسائل هستند و همیشه به دنبال راهی برای تقویت موها می‌گردند. موی سالم و زیبا، تأثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

روغن رزماری و تأثیر آن بر مو

خواص روغن رزماری برای مو از گذشته در منطقه مدیترانه استفاده می‌شود، این روغن باعث تحریک فولیکول مو می‌شود و تأثیر زیادی بر رشد مجدد مو دارد . مطالعات زیادی روی خواص روغن رزماری انجام شده است و نتایج آن‌ها نشان می‌دهدن این روغن به میزان چشمگیری رشد موها را افزایش می‌دهد.

خواص روغن رزماری برای موخوره

موخوره در اثر خشکی مو به وجود می‌آید و سبب چند شاخه شدن مو می‌شود، برای اینکه این عارضه درمان شود کافی است چند قطره روغن رزماری را به ساقه و انتهای مو ماساژ دهید. تأثیر آن را خیلی سریع روی از بین رفتن موخوره مشاهده می‌کنید.

از خواص روغن رزماری برای موخوره همراه با روغن نارگیل یا جوجوبا هم می‌توانید استفاده کنید. شستن موها بعد از استفاده از این روغن اجباری نیست ولی اگر تمایل به شستن موها دارید، بعد از یک ساعت ان کار را انجام دهید.

خواص روغن رزماری برای ریش

خواص روغن رزماری برای مژه

روعن رزماری همان‌طور که برای رشد موی سر موثر است، به رشد مجدد مژه‌ها و ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند. این روغن برای درمان ریزش مژه مصرف می‌شود. هنگام استفاده از خواص روغن رزماری برای مژه ، مراقب باشید این روغن داخل چشم نرود و در صورتی که این اتفاق افتاد، چشم را سریعا با آب فراوان شستشو دهید.

اینکه شما به روغن رزماری با کیفیت و اصل بتونین دسترسی داشته باشین خیلی مهم هستش و تلنت کالا این موضوع را با ضمانت اصالت محصول و روغن با کیفیت برای شما حل کرده ، لطفا با کلیک بر روی لینک زیر با روغن رزماری لاکچری کوین آشنا شین.