روش صحیح شستن صورت

روش صحیح شستن صورت

ممکن است ساده به نظر برسد، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه دارد. انجام آن به روش صحیح می‌تواند تفاوت بین درخشان شدن پوست و بروز آکنه را ایجاد کند. بسیاری بر این باورند که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که کثیف به نظر می‌رسد، فقط باید صورت خود را بشویید. جنیفر هیلی، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره از اسکاتسدیل، آریزونا، می‌گوید: در واقع، توصیه می‌شود که صورت خود را دو بار در روز بشویید.

1- ابتدا تمام آرایش خود را به درستی پاک کنید

قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید. با این پاک کننده ملایم سعی کنید که آرایش را پاک کنید.

روش صحیح شستن صورت

2- برای تمیز کردن صورت خود از صابون خشن استفاده نکنید

صابون‌های نواری می‌توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشند، که امکان رشد باکتری‌ها و مخمرهای بیشتری را فراهم می‌کند. جای تعجب نیست: پاک کننده‌های صورت، به خصوص مومیایی کننده‌های پاک کننده، برای پوست‌های ظریف ساخته شده‌اند. تمایلی برای افراد وجود دارد که به دنبال فوم‌های «کف‌کننده» باشند، زیرا فکر می‌کنند اگر کف نکند، پاک‌کننده نیست.

جهت انجام صحیح شستن صورت می توانید از ژل شست و شوی صورت ویتابلا استفاده کنید

3- از آب ولرم استفاده کنید

بیایید این افسانه را کنار بگذاریم: منافذ درب نیست. آب گرم آنها را باز نمی‌کند و آب سرد آنها را نمی‌بندد. حقیقت این است: دمای زیاد آب می‌تواند باعث تحریک شود، بنابراین بهتر است حد وسط را رعایت کنید. وقتی انعکاس خود را بررسی می‌کنید، نمی‌خواهید پوست برافروخته را ببینید. همچنین ممکن است از خود بپرسید: “آیا می توانم صورتم را فقط با آب بشوییم؟” طبق گفته آکادمی پوست آمریکا ، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

یک پاک کننده برای صورت شما چه می‌کند؟ این می‌تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.

هنگام لایه برداری آرام باشید

اسکراب می تواند مانع محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای تمیز کردن پوست این است که با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و حداقل یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید. برای لایه برداری، به دنبال موادی در پاک کننده های خود باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه هستند.

روش صحیح شستن صورت

زیاده روی نکنید

پوست شما دارای یک سد طبیعی است که از آن محافظت می‌کند و به حفظ رطوبت کمک می‌کند. در حالی که استفاده از یک اسکراب یا پاک کننده با مهره ممکن است در روز اول نرم به نظر برسد، شستشوی بیش از حد سخت یا استفاده روزانه از این محصولات می‌تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند. یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد، حساسیت بیش از حد پوست است. این می‌تواند باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش در هنگام استفاده از محصولات شود.

روش صحیح شستن صورت

مراقب پاک کننده‌های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs)، لاکتیک، گلیکولیک، اسیدهای میوه و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs)، سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید. این مواد در از بین بردن پوست بسیار قوی هستند.

یک شات آب میسلار بدهید

آب میسلار آبی حاوی مولکول‌های میسل است که به مواد آرایشی و مواد زائد می‌چسبند و آن‌ها را تجزیه می‌کنند. بعضی از افراد، به‌ویژه آنهایی که آرایش نمی‌کنند، می‌توانند با آب میسلار به عنوان پاک‌کننده‌ نگاه کنند.

روش صحیح شستن صورت