نحوه لایه برداری مناسب پوست

نحوه لایه برداری مناسب پوست

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست خود انجام دهید این است که لایه برداری را بخشی منظم از رژیم زیبایی خود قرار دهید.

ممکن است فکر کنید که روش CTM (پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن) برای داشتن پوستی بی عیب و نقص کافی است. درست است، واقعی! اما علاوه بر آن، لایه برداری از پوست شما نیز مهم است و این نه تنها برای صورت شما بلکه برای بدن شما نیز صدق می کند. لایه برداری به این ترتیب کمک می کند.

چرا لایه برداری طبیعی پوست ؟

برای درک این موضوع، باید بدانید که چرا لایه برداری برای داشتن ظاهری سالم ضروری است. پوست انسان دائماً در حال بازسازی خود است. سلولهای قدیمی روی لایه بالایی پوست می میرند و سلولهای جدیدی جایگزین آنها می شود که در لایه های زیرین ایجاد می شود، که به درم معروف است. اما با افزایش سن، قدرت بازسازی طبیعی پوست ما رو به زوال می رود. لایه برداری فرآیندی است که به وسیله آن می توانیم با برداشتن سلول های مرده پوست و ایجاد زمینه برای سلول های جدید به روند بازسازی پوست خود کمک کنیم.

نحوه لایه برداری مناسب پوست

در روند لایه برداری، ما از محصولاتی استفاده می کنیم که به ما کمک می کند پوست قدیمی را از بین ببریم و پوست جدید را در زیر نشان دهیم. در درجه اول به دو روش می توان پوست خود را لایه برداری کرد. لایه برداری فیزیکی شامل استفاده از اسکراب است، در حالی که لایه برداری شیمیایی از محصولاتی استفاده می کند که حاوی آنزیم ها هستند که با عمل شیمیایی آنها می تواند سلولهای مرده را از پوست خارج کند.

فرقی نمی کند کدام روش لایه برداری را انتخاب کنید، پوست شما را شاداب و جوان می کند . در اینجا برخی از مواد لایه برداری وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید و پوست مرده ناخواسته را از بین ببرید.

شکر قهوه ای

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با ۱ قاشق چایخوری روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید. این را روی پوست بمالید و چند دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید پنج دقیقه دیگر بماند قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید. مقدار مواد تشکیل دهنده را برای استفاده از این ماده در بدن افزایش دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

شکر خام برای لایه برداری از پوست مرده صورت و بدن بهترین عمل را انجام می دهد، زیرا بافت آن درشت تر است و می تواند با اصطکاکی که هنگام اسکراب روی پوست ایجاد می کند، سلول های مرده پوست را از بین ببرد. عمل اسکراب نیز گردش خون را بهبود می بخشد و پوست شما را نرم تر و نرم تر می کند.

نحوه لایه برداری مناسب پوست

جوش شیرین

کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن موجود در آن را به جوش شیرین اضافه کنید. چند قطره آب به آن اضافه کنید و همه چیز را مخلوط کنید تا خمیری با قوام متوسط به دست آید. این را روی صورت مرطوب بمالید و به مدت 2-3 دقیقه با حرکات دایره ای بمالید. آن را با آب بشویید. این کار را هر هفته یکبار انجام دهید.

گرانول های جوش شیرین خوب می توانند سلول های مرده پوست را به راحتی از پوست صورت شما حذف کنند. قلیایی بودن آن به بیرون راندن سلول های پوست کمک می کند تا به راحتی از بین بروند. جوش شیرین همچنین تعادل pH پوست شما را بازیابی می کند .همچنین می توان از آن برای لایه برداری پوست مرده از لب استفاده کرد.

شکر و عسل

 قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری عسل خام را مخلوط کنید. برای چند دقیقه پوست خود را با آن بمالید و سپس آن را بشویید. از این اسکراب ساده ۱-۲ بار در هفته استفاده کنید. هر دو شکل قهوه ای و سفید قند می تواند به لایه برداری پوست کمک کند. عسل موجود در این مخلوط به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند و همچنین آسیب اکسیداتیو را معکوس می کند. از این روش برای لایه برداری سلول های مرده پوست روی بازوها و حتی سایر قسمت های بدن استفاده کنید.

نحوه لایه برداری مناسب پوست

نمک اپسوم

 1 فنجان نمک اپسوم را با 1 فنجان روغن نارگیل و 10-12 قطره روغن اسطوخودوس (اختیاری) ترکیب کنید. این را به یک ظرف شیشه ای محکم هوا منتقل کنید.به اندازه مورد نیاز برای کل بدن از اسکراب استفاده کنید. 2-3 دقیقه به آرامی اسکراب کنید. همه چیز را با آب ولرم بشویید. هفته ای یکبار از این اسکراب برای لایه برداری پوست مرده بدن استفاده کنید. دانه های نمک هنگامی که به آرامی روی پوست مالیده می شوند، پوست مرده را از بین می برند. نمک اپسوم همچنین یک سم زدایی فوق العاده و متعادل کننده pH است.

سرکه سیب

1 قاشق چایخوری سرکه سیب و  1 قاشق چایخوری آب رقیق کنید و از پنبه برای اعمال این روی صورت استفاده کنید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با استفاده از آب سرد آن را بشویید. برای لایه برداری پوست مرده روی پاها، نصف فنجان ACV را به وان پر از مقداری آب اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 10-12 دقیقه در آن خیس کنید. این کار را هفته ای یکبار تکرار کنید.

اسیدهای موجود در ACV، مانند استیک، لاکتیک و اسید مالیک، سلولهای مرده پوست را حل کرده و می توان آنها را به راحتی با آب شستشو داد . ACV رقیق شده همچنین می تواند برای لایه برداری از پوست مرده پوست سر استفاده شود. در صورت داشتن پوست حساس از این دارو استفاده نکنید زیرا سرکه می تواند سوزش کند.

نحوه لایه برداری مناسب پوست

مسواک

یک مرطوب کننده لب را روی لب های خود بمالید و بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. حالا، یک مسواک بردارید و آن را به آرامی با حرکات دایره ای روی لب های خود بمالید. پوست مرده و پوسته پوسته را با آب ساده بشویید. این درمان را دوبار در هفته استفاده کنید. این یکی از ساده ترین درمان ها برای لایه برداری لب است. بالم لب پوست مرده موجود در سطح لب را نرم می کند. موهای مسواک می توانند این مشکل را از بین ببرند و به شما لب هایی صاف و پرپشت بدهند.

روغن زیتون

۲-۳  هسته زیتون را آسیاب کرده و روغن زیتون به آنها اضافه کنید. با استفاده از این محصول پوست خود را بمالید. روغن اضافی را با یک پاک کننده ملایم بشویید. این کار را هر ۴-۵ روز یکبار تکرار کنید. در حالی که هسته های سطحی پوست شما را لایه برداری می کنند، روغن زیتون با ترکیبی فوق العاده از اسیدهای چرب و مواد مغذی ضروری تغذیه می کند.

نحوه لایه برداری مناسب پوست

استفاده از سرم های لایه بردار

سرم ها و کرم های با کیفیت لایه بردار می تواند روش موثر و کارامدی باشد برای لایه برداری پوست. از جمله سرم های باکیفیت سرم لایه بردار لاکچری کوین می تواند گزینه مناسبی باشد.

نکاتی که باید در هنگام لایه برداری رعایت کنید

  • روزانه لایه برداری نکنید.
  • همیشه اسکراب های ملایم را انتخاب کنید.
  • یک روال مناسب مراقبت از پوست را اصلاح کنید.
  • دفعات لایه برداری باید بر اساس نوع پوست و نیاز شما تعیین شود.
  • پوست چرب و پوست مختلط را می توان سه بار در هفته لایه برداری کرد.
  • پوست معمولی را می توان دو بار در هفته یا در صورت لزوم لایه برداری کرد.
  • همیشه با پوست خود ملایم باشید، مراقب باشید روغن و چربی های طبیعی پوست شما از بین نرود.
  • پوستهای خشک و بالغ باید بیش از دو بار در هفته لایه برداری شوند و محصولات مورد استفاده باید مرطوب کننده باشند. بهترین اسکراب با روغن می تواند باشد.
  • هنگام لایه برداری، از دست ملایم و حرکات دایره ای و یا رو به بالا استفاده کنید که بهترین کار را می کند. چنین حرکاتی پوست شما را در دراز مدت محکم نگه می دارد.

نحوه لایه برداری مناسب پوست