تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

در حالت کلی پنج نوع پوست داریم که شامل: پوست خشک، حساس، مختلط، چرب و نرمال است. شناخت نوع پوست بسیار مهم و ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا بتوانید روتین های مراقبت پوست روزانه، محصولات مراقبت زیبایی و… را به درستی انتخاب و استفاده نمایید.

برای تشخیص نوع پوست خود ابتدا صورت خود را با آب و شوینده مناسب بشویید و با یک حوله نرم آب اضافی صورت را بگیرید. دقت کنید که حوله را محکم به صورت نکشید و فقط با ضرباتی آهسته صورت را خشک کنید. پس از آن هم هیچ گونه کرم، مرطوب کننده یا لوسیونی استفاده نکنید و یک ساعت زمان استراحت به پوست بدهید. پس از آن تعدادی دستمال کاغذی تمیز بردارید و روی نقاط مختلف صورت خود مانند بینی، پیشانی، گونه ها و چانه بکشید.

در صورتی که تمامی دستمال ها چرب شدند، پوست شما چرب است. اگر دستمال ها تغییری نکردند پوست شما خشک است. اگر برخی از دستمال ها چرب و برخی از آن ها تمیز بودند، پوست شما مختلط است و در غیر این صورت پوست شما نرمال می باشد.

پس از شناخت نوع پوست خود می توانید روتین مراقبت پوست سازگار با خود را بیابید و استفاده کنید.

تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

پوست های چرب

افرادی که پوست چرب دارند برای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی محدودیت های زیادی دارند؛ چرا که استفاده از محصولات ناسازگار می تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست چرب شود. به همین جهت ما به شما توصیه می کنیم که حتما از بهترین محصولات روتین پوست چرب استفاده نمایید تا در آینده دچار مشکلات پوستی نشوید.

پوست های خشک

با نزدیک شدن به فصل سرما کم کم پوست دست و صورت ما در مقابل بادهای سرد قرار می گیرند و در نتیجه خشک می شوند. خشک تر شدن پوست برای افرادی که در حالت عادی پوست خشک دارند به معنای شدت گرفتن مشکلات پوستی است. بهتر است بدانید که پوست خشک راحت تر از پوست چرب قابل اصلاح و درمان است. شما با رعایت روتین مراقبت از پوست خشک می توانید درصد بالایی از مشکلات پوستی خود را حل کنید و از پیرشدن زودرس و ترک خوردن پوست صورتتان جلوگیری نمایید.

تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

اگر پوست خشک دارید، مراحل روتین پوست خشک را که ما برای شما شرح می دهیم، انجام دهید تا بتوانید از داشتن پوستی زیبا و جوان لذت ببرید.

دقت کنید که اگر روتین مراقبت روزانه از پوست خشک را با روش های نادرست یا محصولات مراقبت پوستی نامناسب انجام دهید، پوست شما خشک تر شده و دچار مشکلات جدی خواهد شد.

پوست های حساس

پوست های حساس ممکن است نسبت به تماس با بسیاری از محصولات واکنش نشان داده و دچار مشکلاتی نظیر قرمز شدن، التهاب و.. گردد. به همین جهت هم انجام روتین پوست برای پوست های حساس به دقت زیادی نیاز دارد؛ چراکه این نوع از پوست نسبت به عوامل بسیاری به سرعت واکنش نشان داده و دچار مشکل می شود.

پوست های مختلط

پوست مختلط نوعی از پوست است که در ناحیه T صورت یعنی قسمت پیشانی، بینی و چانه چرب بوده اما در باقی نقاط صورت پوستی نرمال یا حتی خشک دارد. به همین دلیل هم روتین پوست مختلط از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چراکه این نوع پوست به مراقبت های مخصوص خود نیاز دارد تا چربی ناحیه T را کنترل کرده و در عین حال سایر نقاط صورت را به سمت خشک شدن سوق ندهد.

تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

پوست نرمال یا معمولی

پوست نرمال بهترین نوع پوست است. این نوع پوست هیچ مشکل خاصی ندارد، نه چرب است و نه خشک. مشکلات پوست نرمال از سایر انواع پوست کمتر است و شما برای انتخاب محصولات مراقبت زیبایی در روتین پوست نرمال با محدودیت های کمتری مواجه خواهید بود.

اما باید بدانید که حتی پوست نرمال هم اگر به حال خود رها شود و به آن اهمیت کافی داده نشود، می تواند دچار مشکلات و بیماری های پوستی گردد. 

پیشنهاد ما به شما برای مراقبت از انواع پوست استفاده از محصولات تقویتی و مراقبتی با کیفیت می باشد که در این بین محصولات ویتابلا را به شما پیشنهاد می دهیم.

تشخیص نوع پوست و روتین پوستی

missomister.com

talentkala.ir

nytimes.com