تفاوت های کرم روز و شب و خواص آنها

تفاوت های کرم روز و شب و خواص آنها

احتمالا نام کرم‌های روز و شب بارها به گوشتان خورده است و تجربه استفاده از آنها را دارید ولی خیلی از افراد هستند که هنوز تفاوت اصلی کرم روز و شب را به خوبی نمی‌دانند و حتی از این مسئله که از چه سن و سالی و به چه صورتی باید از این محصولات استفاده کنند، آگاه نیستند. ما قصد داریم در این مقاله تفاوت‌های کرم روز و شب را برای شما شرح دهیم و به عملکرد متفاوت این دو محصول بپردازیم. همچنین در پایان نیز چند عدد از بهترین کرم‌های روز و شب را که براساس فاکتورهای کلی مانند میزان فروش، درصد تاثیرگذاری، قیمت و … توسط کارشناسان تخصصی فروشگاه اینترنتی روژه لیست شده‌اند را برایتان معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز بهترین انتخاب ممکن را باتوجه به نوع نیازتان داشته باشید.

دلیل نیاز پوست به کرم

قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت‌های کرم روز و شب اشاره کنیم، در ابتدا می‌‎‌خواهیم درباره دلیل و ضرورت استفاده از این فراورده‌ها برایتان بگوییم. یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، شستشو و پاکسازی آلودگی‌های مختلف چرب از پوست است؛ ولی برای داشتن پوستی سالم و جذاب تنها شستشوی خالی جواب نخواهد داد و برای این امر کافیست کمی به عوامل و فاکتورهای آسیب رسان و زیان بار موجود در محیط از صبح تا شب فکر کنید و مصرف کرم صورت را آغاز کنید.

عوامل مضر برای پوست

اگر بخواهیم به صورت کلی به این مسئله اشاره کنیم، می‌توان به مواردی از جمله گرد و خاک، آرایش، آلودگی هوا، دود سیگار و … اشاره کرد که هرکدام باتوجه به میزان حساسیتی که دارند، می‌توانند مضر باشند و سلامت پوست شما را به صورت جدی تحت الشعاع قرار دهند. ساختار پوست انسان به گونه‌ای است که در طول شبانه روز کارکردهای مختلفی دارد که دقیقا به همین دلیل باید باتوجه به این کارکردها، کرم مناسب را انتخاب کنید.

برای مثال در طول شب تنها کاری که پوست انجام می‌دهد، تغذیه و بازسازی است که این امر به دلیل عدم وجود نور خورشید صورت می‌گیرد. به صورتی که پوست در طول شبانه روز این وقت را خواهد داشت که مواد مغذی موجود در کرم‌ها را جذب کند و عمل تغذیه رسانی به خوبی انجام شود. در مقابل نیز، در طول روز پوست باید با عوامل آبرسان مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، آفتاب، آلودگی هوا و … مقابله کند که می‌توان نتیجه گرفت اصلی ترین کار پوست در این زمان مراقبت از خودش در برابر این عوامل آسیب رسان محیطی است.

تفاوت های کرم روز و شب

چرا استفاده از کرم‌های روز و شب اهمیت دارد؟

بدون شک یکی از بهترین کارهای مراقبتی که می‌توانید به راحتی سلامتی پوستتان را تضمین کنید و آنرا همیشه شاداب و جذاب نگه دارید، مصرف کرم‌های روز و شب است. سن خاصی برای استفاده از این محصولات وجود ندارد و شما می‌توانید باتوجه به نوع نیازتان بعد از 20 سالگی مصرف آنها را آغاز کنید ولی معمولا بیشترین آمار مصرف کرم‌های روز و شب مربوط به افراد بالای 30 سال است زیرا در این ایام است که روند پیری پوست کم کم آغاز می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید به صورت دائم و روزانه از این محصولات استفاده کنید و روند پیری پوستتان را تا چند سال به تعویق بیندازید.

معرفی کرم روز

این نوع از کرم‌ها به دلیل ساختار و موادی که دارند، در برابر نور آفتاب هیچ حساسیتی برای پوست شما ایجاد نخواهند کرد و مانع از تخریب کلاژن می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ساختار کرم‌های دور چشم و صورت کاملا متفاوت بوده و توصیه می‌شود از کرم‌های روز برای دور چشم استفاده نکنید زیرا در صورت مصرف، جذب پوست خواهد شد و صدمه ایجاد می‌کند. جالب است بدانید، کرم روز تقریبا اولین چیزی است که باید پس از بیدار شدن و شستشوی صورت از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های یک کرم روز با کیفیت چیست؟

اصولا یک سری از ویژگی‌ها در همه محصولات مراقبتی باید وجود داشته باشد تا بیشترین تاثیرگذاری را بدون ایجاد هیچ آسیبی روی پوستتان بگذارند. درباره کرم روز نیز، باید به گونه‌ای باشد که خاصیت مرطوب کنندگی داشته و بتواند با خشکی پوست مقابله کند. همچنین باید در برابر نور آفتاب نقش محافظتی را ایفا کند و این توانایی را داشته باشد که با اشعه‌های مضر نور خورشید مقابله کند. مهم‌تر از همه اینکه ساختار کرم روز باید کاملا سبک باشد و به پوست شما اجازه تنفس کافی را بدهد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در بعضی از این محصولات، ویتامین C نیز وجود دارد و بواسطه آن، این کرم‌ها می‌توانند علاوه بر کاهش مضرات نور خورشید، پوست شما را شاداب و جوان کنند.

نکاتی درباره مصرف کرم روز

– قبل از مصرف، صورتتان را شستشو داده و پس از خشک شدن صورت استفاده کنید.

– مقدار مناسبی از کرم را روی قسمت‌های مختلف صورت مالیده و به صورت دورانی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوستتان شود.

– توصیه می‌شود بعد از اینکه کرم روز به صورت کامل جذب پوستتان شد، از محصولات کرم پودر، ضد آفتاب و دیگر محصولات دلخواه استفاده کنید.

تفاوت های کرم روز و شب

معرفی کرم شب

هنگام شب و بعد از خواب، پوست ما دقیقا مانند سایر اعضای بدن شروع به ترمیم و بازسازی خودش می‌کند. به همین دلیل است که کرم‌های شب برای بازیابی و رطوبت رسانی پوست تولید شده‌اند. این نوع از محصولات از لحاظ بافت و فرمولاسیون قوی‌تر از کرم‌های روز هستند و به دلیل وجود مرطوب کننده در آنها، به آرامی جذب پوست خواهند شد. برخلاف کرم‌های روز، کرم‌های شب حاوی مقدار زیادی از ترکیبات ضد پیری و ضد چروک شامل هیالورونیک اسید، رتینول و گلیکولیک اسید هستند و به همین دلیل است که در ساختار این نوع کرم‌ها از هیچ گونه فاکتورهای ضد آفتاب استفاده نشده است. نکته آخر این‌که معمولا کرم‌های شب به این دلیل که در طول شب معمولا لوازم آرایشی خاصی روی پوست استفاده نمی‌شود، سنگین‌تر و قوی‌تر از کرم‌های روز هستند.

ویژگی‌های یک کرم شب با کیفیت چیست؟

این کرم‌ها باید بتوانند با انواع آسیب‌های ناشی از عوامل مضر محیطی مقابله کرده و در صورت آسیب پوست، آنرا ترمیم کنند. معمولا ساختار آنها حاوی مواد مغذی و عناصر جوان کننده و مرطوب کننده بوده و ساختاری کاملا سنگین دارند. یک کرم شب با کیفیت و مرغوب باید به گونه‌ای باشد که هنگام خواب، انواع ویتامین‌های مورد نیاز پوست را به آن برساند و آنرا در این مدت زمان تغذیه کند. نکته حائز اهمیت دیگر این‌که بیشترین میزان و شدت جذب داروهای فعال از پوست در هنگام شب اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل است که استفاده از کرم‌های شب از اهمیت بالایی برخوردار است.

چه پوست‌هایی می‌توانند از کرم روز و شب استفاده کنند؟

به طور کلی درباره مصرف این محصولات محدودیت خاصی وجود ندارد و شما با هر نوع پوستی که دارید، می‌توانید با توجه به نوع نیازتان از آنها بهره ببرید. اگر پوستی چرب و آکنه‌ای دارید، بهتر است از کرم‌های ملایم و فاقد چربی استفاده کنید؛ دقیقا مانند محصولات ضد آفتاب. پوست‌های خشک نیز باید از کرم‌هایی استفاده کنند که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی داشته باشد و چین و چروک را از بین ببرد. علاوه بر پوست‌های خشک و چرب، کرم‌هایی هستند که مناسب پوست مختلط طراحی شده‌اند و به دلیل حفظ تعادل طبیعی پوست و آبرسانی به آن، می‌توانند مفید باشند.

نکاتی درباره مصرف کرم شب

– به هیچ عنوان این محصولات را برای دور چشم خود استفاده نکنید.

– قبل از مصرف حتما پوستتان را شستشو دهید.

– به صورت دورانی و به سمت بالا آنرا روی صورت خود پخش کنید.

تفاوت های کرم روز و شب

تفاوت‌های کرم روز و شب

ما سعی کردیم شما را با ساختار هر دو محصول آشنا کنیم و حال وقت آن رسیده تا چند نمونه از موارد تفاوت‌های کرم روز و شب را برایتان بگوییم. یکی از اصلی ترین تفاوت‌های کرم روز و شب نحوه عملکرد و نوع بافت آنهاست؛ به صورتی که شما هرگز نباید کرم شب را در طول روز استفاده کنید زیرا این محصولات معمولا بافتی روغنی داشته و پوست شما را چرب خواهند کرد.

در مقابل نیز، مصرف کرم روز در شب مناسب نیست زیرا میزان مواد مرطوب کننده در آنها کم بوده و فاقد هرگونه مواد مغذی ضد پیری برای تغذیه پوست است. یکی دیگر از تفاوت‌های کرم روز و شب، وجود یا عدم وجود SPF در آنهاست. یک کرم روز با کیفیت و مناسب باید حاوی مقدار کافی از SPF باشد و سریع جذب پوست شود؛ در حالی که در مورد کرم‌های شب چنین مسئله‌ای صدق نکرده و به جای SPF، باید دارای ترکیبات ترمیم کننده و بازسازی کننده باشد.

پس از نظرسنجی سایت تلنت کالا به این نتیجه رسیدیم که کرم روز لاکچری کوین و کرم شب لاکچری کوین گزینه مناسبی جهت استفاده می باشند.

امیدواریم به صورت کلی با ساختار کرم‌های روز و شب آشنا شده و تفاوت‌های کرم روز و شب را درک کرده باشید. همان‌طور که در اوایل مقاله به آن اشاره کردیم، قصد داریم چند عدد از بهترین کرم‌های روز و شب را به شما معرفی کنیم :