خواص چای و ادویه ماسالا

خواص چای و ادویه ماسالا

تاریخچه ماسالا

بر اساس روایات و مستندات تاریخی مختلف، قدمت و پیشینه چایی ماسالا به 5 تا 9 هزار سال پیش می‌رسه. مردم بومی هندوستان و تایلند معتقدند که چایی ماسالا یک دم‌نوش دارویی و متعلق به یکی از پادشاهان باستانی اونا بوده است. این چای، چیزی نزدیک به پنجاه ساله که علاوه بر منشا اون یعنی هندوستان در سراسر جهان مورد توجه و استقبال فراوان واقع شده و مصرف انواع چای ماسالا در اروپا و آمریکا طی دهه‌ی اخیر گسترش زیادی یافته است.

افزودن چای خشک سیاه به ترکیبات اصلی چایی ماسالا،  به سال 1835 و همزمان با توسعه ی کشت چای توسط انگلیسی‌ها در ایالت آسام هند بر می گرده. بعد از اون چای سیاه، شیر و یک سری طعم دهنده‌های دیگه هم به ماسالا اضافه شدند، بد نیست بدونین که این ترکیب، مدت‌ها برای خیلی از مردم هند گران‌قیمت بود و به همین خاطر ترجیح می‌دادند که از چای ماسالای سنتی استفاده کنند.

خواص چای و ادویه ماسالا

چای ماسالا چیست ؟

چای ماسالا یک نوع دمنوش یا چای مخلوط تند و ادویه ای هندی است که از ترکیب چای سیاه با چند نوع ادویه و شیر تهیه میشه. این چای خوشبو و پر خاصیت، دارای ترکیبات مختلف و تمایزش با بقیه چای ها همین تنوع موادی است که در تهیه‌ اون به کار میره؛ اصلی‌ترین ترکیبات موجود در چایی ماسالا چای سیاه ، دارچین ، زنجبیل ، هل ، آنیسون ستاره‌ای بادیان ختایی ، رازیانه ، جوز هندی ، میخک و در نهایت شیر هستند.

در خاستگاه این چای یعنی هندوستان ، چای ماسالا رو خود مردم در خانه‌هاشون به صورت دستی تهیه می‌کنند. یعنی تمامی ادویه‌جات لازم رو خودشان با دست کوبیده و ازش این چای رو تهیه می‌کنند ؛ اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و نقاط مختلف دنیا برای تهیه‌ی این چای همیشه از پودر ادویه‌جات استفاده می‌کنند.

در آمریکا و در حال حاضر در برخی از کشورهای دیگه، مخلوطی آماده از پودر ادویه‌ و چای سیاه وجود دارد که به اصطلاح چای کیسه‌ای (تی بگ) ماسالا هم تولید شده که از اون هم استفاده می کنند. این چای هم مانند بسیاری از چای های دیگه هم به ‌صورت گرم و هم به صورت سرد استفاده می شود.

خواص چای و ادویه ماسالا

خواص ماسالا برای لاغری

تمام ادویه‌های مورد استفاده در چای ماسالا دارای خاصیت چربی سوزی و تنظیم متابولیسم بدن هستند و به همین دلیل چای ماسالا برای لاغری و کاهش وزن مفید خواهند بود .

به یاد داشته باشید که چای ماسالا رو حتی با شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل هم نباید استفاده کنید. زیرا یک قاشق عسل طبیعی حاوی 64 کالری هست و یک قاشق شکر هم 49 کالری داره که با حذف کردن این شیرین کننده‌ها میزان کالری چای ماسالا کم میشه و اثربخشی خوبی در کاهش وزن و لاغری خواهد داشت.

علاوه بر این بهتره از شیر کم چرب برای درست کردن چای ماسالا استفاده کنید تا کالری این چای خیلی کم باشه و بتونه برای کاهش وزن و لاغری اثربخش باشه.

شما میتونید روزانه یک یا دو فنجان چای ماسالا رو بدون هیچگونه شیرین کننده مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار بدید تا از تمام مزایای چای ماسالا در لاغری و سلامتی بدن بهره مند بشید.

خواص چای و ادویه ماسالا

خواص چای ماسالا

چای ماسالا، این نوشیدنی گرم، شیرین و معطر، دارای فواید و خواص فوق العاده‌ایه و علاوه بر طعم خوب، حاوی ترکیباتیه که روح و جسم شما رو آروم می کنه و می تونین با خیال راحت این چای رو در لیست نوشیدنی های روزانه خودتون قرار بدین. این نوشیدنی به بمب انرژی هم معروفه.

خواص چای و ادویه ماسالا

جدیدا شرکت بیز محصولی را معرفی کرده به نام قهوه ماسالا دکتر بیز که ترکیبی از ادویه های ماسالا بهمراه شیر و قهوه و پودر قارچ گانودرما هستش که خواص ماسالا را افزایش داده و به عنوان بمب ماسالا شناخته میشه چون هم خواص عالی ماسالا را داره هم خواص قهوه و هم خواص قارچ گانودرما و برای سلامتی بسیار مفید هستش.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

talentkala.ir

khpro.org

zibamoon.com