رفع منافذ باز پوست

رفع منافذ باز پوست

پوست بزرگ ترین اندام بدن است و میلیون ها منفذ دارد، هر چند خیلی از آن ها با چشم دیده نمی شوند. همه این منافذ باز هستند و به پوست اجازه «نفس کشیدن» می دهند. هر منفذه شامل یک فولیکول مو می شود و همچنین دارای غده های چربی است که روغنی به نام سبوم روی آن تولید می کنند. غده های چربی بیشتر از همه روی پوست صورت، کمر، سینه و کشاله ران وجود دارند.

هورمون ها در فعال کردن این غده ها نقش مهمی دارند و باعث می شوند مقدار بیشتری چربی تولید کنند. به همین خاطر است که منافذ صورت، مخصوصا منافذ روی بینی، پیشانی و گونه از سایر منافذ بدن بیشتر به چشم می آیند.

همه انواع پوست، چه چرب باشند، چه خشک و چه معمولی، ممکن است منافذی بزرگ و باز پیدا کنند. این مسئله ظاهر پوستتان را خسته می کند، بخصوص اگر داخل این منافذ پر از آلودگی، چربی، باکتری و سلول های مرده پوست باشد. این موضوع از لحاظ پزشکی ایرادی ندارد ولی از نظر زیبایی چندان خوشایند نیست.

به‌طورکلي، کيفيت رنگ و ساختار پوست ما، تحت تأثير آسيب‌هاي ناشي از آفتاب و عوامل ژنتيکي و نيز با افزايش سن کاهش پيدا مي‌کند. منافذ باز موجود در پوست ما، نمونه بارزی از تحلیل رفتن پوست و تخریب کلاژن و الاستین موجود در آن است. منافذ باز معمولاً هنگامی به وجود می‌آیند که منافذ طبیعی موجود بر روي پوست، گشاد و بزرگ شده و ضخامت پوست که در حال پیر شدن است، افزایش پیدا می‌کند.

وقتی که این منافذ گشاد و بزرگ شود، تجمع گرد و غبار، باکتری‌ها و چربی در داخل آ‌ن‌ها منجر به ایجاد نقاط سیاه رنگ يا سفید رنگی بر روی پوست می‌شود که اندازه آن‌ها با گذشت زمان بزرگ‌تر و برجسته‌تر می‌شوند.

رفع منافذ باز پوست

دلیل منافذ باز پوست :

تولید چربی (سبوم) بسیار زیادکاهش حالت کشسانی پوست اطراف منافذ
ژنتیک یا مسائل ارثی
فولیکول ضخیم پوست
کاهش تولید کلاژن در پوست، که در نتیجه کهولت سن اتفاق می افتد.
آسیب دیدن پوست از خورشید یا زیاد در معرض خورشید قرار گرفتن

درمان خانگی منافذ باز پوست صورت

منافذ بزرگ می توانند منجر به آزاد شدن بیش از حد روغن، جوش های سرسیاه و لکه ها شوند. چندین روش درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی هستند که می توانند به سفت شدن منافذ کمک کند و باعث کوچکتر و کمتر دیده شدن آنها شود. برای کمک به کاهش منافذ پوستی می توانید درمان های خانگی مختلفی را امتحان کنید. این روش های خانگی عبارتند از:

۱ – آلوورا

آلوئه ورا یک قابض طبیعی است که به کاهش منافذ پوست کمک می کند. ژل آلوئه ورا را به صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و بعد از آن با آب سرد بشویید.

رفع منافذ باز پوست

۲ – ماسک سفیده تخم مرغ

استفاده موضعی از سفیده مرغ می تواند به کاهش منافذ پوست کمک کند. یک سفیده تخم مرغ را با مقداری آبلیمو و بلغور جو دوسر مخلوط کنید. خمیر را به منافذ باز پوست بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

۳ – یخ

یخ به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. همچنین گردش خون را تقویت می کند، بنابراین سلامت پوست را بهبود می بخشد. با این حال، از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی پوست خودداری کنید زیرا می تواند به بافت های پوست آسیب برساند. چند قطعه یخ را در پارچه تمیز بگذارید و آن را برای چند ثانیه روی پوست خود بمالید.

از دیگر روش های خانگی برای درمان منافذ باز پوست می توان به زدن سرکه سیب به صورت، بخور، استفاده از ماسک های طبیعی و … اشاره کرد. 

حرف آخر و خلاصه :

باید گفت که درمان با روش های خانگی و طبیعی یا درمان با کرم های آرایشی بهداشتی می تواند درمان مناسبی باشد و منافذ را بهتر یا در مواقعی خیلی بهتر کند اما هیچوقت نمی توان بطور کلی این پدید را درمان کرد زیرا ما نمی توانم کاملا جلوی پیر شدن پوست یا علائم پیری پوست را بگیریم.

اما می شود روند پیری و علائم پیری پوست را به تاخیر انداخت یا به اصطلاح پوست را جوان سازی کرد. ما به شما کرم های شب و روز لاکچری کوین را پیشنهاد می کنیم که با ایجاد کلاژن و ویتامین های مورد نیاز پوست تاثیر بسیار خوبی از سن 30 سال به بالا برای پوست صورت و گردن شما دارد.

جهت رفع منافذ باز پوست ما به شما کرم روز لاکچری کوین را پیشنهاد می کنیم.