شناخت انواع عطر و ادکلن

شناخت انواع عطر و ادکلن

انواع عطر 

همان طور که درصد( غلظت ) ترکیبات معطر ( اروماتیک ) کاهش می یابد، شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد که باید به این موضوع توجه کرد.

۱- عصاره عطر: %۴۰-۲۰ ترکیبات معطر

۲- EAU DE PERFUM :%20-10 ترکیبات معطر

۳- EAU DE TOILETTE :%10-5 ترکیبات معطر

۴- EAU DE COLOGNE :% 3-2 ترکیبات معطر

خانواده عطرها

FRESHY GREEN: رایحه ای که شبیه علف و سبزه و یا برگ های تازه چیده شده می باشد – رایحه پر طراوت

ORIENTAL: رایحه کاجی و بلوطی و یا وانیلی – رایحه گرم

SPICY: رایحه گرم و تند.

WOODY: رایحه جنگل و چوب خشک تازه قطع شده.

FLORAL: رایحه گل ها – ملایم و طبیعی.

FRUITY: رایحه میوه ها بجز مرکبات مانند: سیب، موز و توت فرنگی.

FUNGAL: رایحه قارچ مانند.

EARTHY/MOSSY: رایحه زمین، جنگل و خاک.

CITRUS: رایحه مرکبات مانند: نارنج، لیمو ترش و پرتغال.

TOBACCO: رایحه تنباکو.

SWEET: رایحه شیرین.

LIGHT: رایحه ملایم و سبک.

HEAVY: رایحه سنگین و گیرا.

شناخت انواع عطر و ادکلن

از دیگر گروه های عطرها می توان به DEODORANT ها که برای برطرف کردن بوی بد دهان و ANTI-PERSPIRANT ها که از تعریق بدن جلوگیری می کنند و AFTERSHAVE که پس از اصلاح استفاده می گردند، نام برد.

ترکیب آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر بکار می رود. در عمل، گرمای بدن سبب می گردد تا حلال بسرعت تبخیر شده و عطر به روی پوست باقی بماند تا به تدریج طی چندین ساعت تبخیر گردد.

شخصیت شناسی عطرها

طبق علم روانشناسی افراد دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند که هر فرد باید متناسب با شخصیت و نوع خلق و خوی خود بهترین نوع ادکلن ماسب شخصیت خود را انتخاب کند.

عطرها تنها مجموعه‌ای از رایحه‌های مختلف نیستند. بلکه شما با بوییدن هر عطری می‌توانید حس و حال خاصی از آن بیرون بکشید. پس انتخاب عطر بسیار مهم است. چرا که بیانگر تیپ شخصیتی و حال و هوای درون شماست.

شناخت انواع عطر و ادکلن

ساختار عطر

ادکلن و سایر عطرها از نت‌های بالا، نت‌های میانی و نت‌های پایه ساخته شده‌اند. این عطرها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا عطر کامل را تجربه کنند.

نت بالا:

نت‌های بالا اولین تصوری هستند که یک عطر به شما می‌دهد. معمولا رایحه‌های رایج با یک لمس اتانول که عطر با آن مخلوط شده است. صفت‌هایی مانند ترد، تازه و مرکبات شایع هستند و عصاره‌های قدرتمند معمولا در اینجا استفاده می‌شوند. نت‌های بالا طولانی نیستند و به نت‌های میانی می‌رسند.

نت‌های میانی:

نت‌های گلدار ساده در اینجا معمول هستند. به طوری که تاثیر شدید اتانول را کاهش دهد. نت‌های میانی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می‌کشند.

نت‌های پایه:

نت‌های پایه عطر، بوی پایدار هستند که عطر و رایحه از آن‌هاست. نت‌های پایه حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پس از استفاده شما ظاهر می‌شود و تا زمانی که شما دوش بگیرید تغییر نخواهند کرد.

شناخت انواع عطر و ادکلن

ادکلن مناسب شخصیت و رایحه‌ی شیرین

اغلب افرادی که رایحه‌های شیرین را می‌پسندند افرادی خونگرم با روحیه بسیار لطیف و ساده هستند. این دسته از افراد بسیار شوخ طبع، بشاش و پر انرژی هستند. اغلب شخصیتی رویا پرداز دارند و با محیط پیرامون خود به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. عطرهایی با رایحه‌های مرکبات، گل‌ها و دیگر رایحه‌هایی چون وانیل، جز عطرهای شیرین محسوب می‌شود. این بوها ادکلن‌ مناسب شخصیت افراد خونگرم است. البته معمولا در بین خانم‌ها بیشتر طرفدار دارن. عطرهای شیرین تنها مخصوص خانم‌ها نیست؛ بلکه در میان آقایان نیز عطرهای شیرین طرفداران خود را دارد. برندهای گوناگون مختلفی عطر های شیرین و ماندگار بسیاری ارائه کرده‌اند.

چند ادکلن با رایحه‌ی شیرین، مثل بوی شکلات

یکی از برندهای بسیار معروف که عطرهای شیرین مردانه و زنانه بسیار خوشبو با رایحه‌ای دلنشین را ارئه می‌دهد برند شنل است. عطرهای این برند معمولا ادکلن‌ مناسب شخصیت‌های شلوغ و پرانرژی را عرضه می‌کند. در میان عطرهای شیرین و بسیار پرطرفدار زنانه عطرهای شنل، مدل  کوکو شنل بسیار ملایم و شیرین است و با ترکیبی از رایحه‌هایی چون وانیل، پرتقال، گریپ فروت و … موجود است. کوکو شنل توانسته بسیاری از خانم‌ها را جذب خود کند.

و اما در میان عطرهای مردانه، عطرهای شنل مانند مدل Allure Pour Homme با ترکیبی از رایحه های شیرین هل، سیب، اسطخودوس و …، ادکلن مناسب شخصیت های بسیار خوشرو و لطیف است.

شناخت انواع عطر و ادکلن

ادکلن مناسب شخصیت و رایحه‌ی خنک

تیپ شخصیتی افرادی که طرفدار رایحه‌های خنک از عطرها هستند، اغلب جاه طلبانه است. این دسته از افراد دارای یک غرور مثبت هستند و خودشان را نسبت به دیگران کمی برتر می‌دانند. همین روحیه و غرور سبب شده این افراد بتوانند کارها را نسبت به افراد دیگر بهتر سازماندهی کنند. حس مدیریتی در این افراد موج می‌زند. بیشتر مواقع در فکر هستند و همیشه به دنبال حل مسائل مختلف می‌گردند.

ادکلن‌های خنک رایحه

بهترین نوع عطر با رایحه خنک برای آقایان عطرهایی مانند ورساچه مدلEros EDT هستند. ترکیبی از خنک‌ترین رایحه‌هایی همچون نعنا، لیمو، سیب سبز و سدر که حس خنکی بسیار زیادی را در فرد القا می‌کند و می‌توان به جرات این عطر را یکی از بهترین انواع عطرهای خنک در دسته‌ی ادکلن مناسب شخصیت افراد جا‌ه‌طلب دانست.

و اما خانم‌هایی که طرفدار عطرهای خنک هستند، می‌توانند از عطرهای خنک و بسیار معروفی چون عطرهای برند بولگاری، مدل Omnia Crystalline EDT ، که ترکیبی از بهترین رایحه‌های خنک است و در بسته بندی بسیار زیبایی طراحی شده است، استفاده کنند.

ادکلن مناسب شخصیت و رایحه‌های تلخ

اغلب افرادی که از عطرهای تلخ استفاده می‌کنند، شخصیت بسیار قوی و با ثباتی دارند. این دسته از افراد هیچ گاه در مقابل مشکلات تسلیم نمی‌شوند و همیشه در کارهای خود مصمم هستند و بسیار افراد فعالی هستند. ناگفته نماند که بسیاری از ورزشکاران نیز طرفدار عطرهای تلخ هستند. این دسته از افراد دارای انگیزه بسیار زیادی هستند. اغلب اهل معاشرت چندانی نیستند و تنهایی و خلوت را بیشتر ترجیح می‌دهند. بنابراین ادکلن مناسب شخصیت افراد قدرتمند، رایحه‌ای تلخ دارد.

شناخت انواع عطر و ادکلن

نمونه ادکلن‌هایی با رایحه تلخ

اغلب عطرهای تلخ را می‌توان از روی شیشه مشکی و یا تیره عطر تشخیص داد. یکی از بهترین برندهایی که عطرهای تلخ بسیار خوشبو و ماندگاری به بازار ارائه کرده است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، برند جورجیو آرمانی ست. مدل‌هایی چون Attitude Extreme EDT و یا Code EDT با ترکیبی از بهترین رایحه‌های تلخ مانند قهوه، اسطخودوس، کهربا، تنباکو و چرم، به عنوان بهترین عطرهای تلخ شناخته شده است.

همچنین برند داخلی ادکلن میلانو تحت لیسانس بیک فرانسه می باشد که توانسته محبوبیت بالایی را ایجاد کند.

و اما در میان اکثر خانم‌هایی که از عطرهای تلخ استفاده می‌کنند عطرهای تلخی مانند کام دی کارگونس مدل Wonderoud EDP با ترکیبی از رایحه‌های دودی و عود و همچنین عطر نارسیسو رود ریگز مدل For him bleu noir EDT با رایحه‌های تلخ و بسیار دلنشین، بسیار شناخته شده و مناسب است.

ادکلن مناسب شخصیت و رایحه‌های ملایم

این دسته از عطرها با عطرهای شیرین متفاوت هستند. افرادی که عطرهای ملایم استفاده می‌کنند اغلب افراد مرموز و اسرار آمیزی هستند. به راحتی نمی‌توان خلق و خوی آن‌ها را تشخیص داد و هر روز به یک صورت متفاوت ظاهر می‌شوند. این دسته از افراد قابل اعتماد هستند و در میان دوستان خود بسیار محبوب هستند. زود عصبی می‌شوند ولی با این حال خیلی زود مسائل را فراموش می‌کنند. رایحه‌های ملایم، همان ادکلن مناسب شخصیت های بی‌اعصاب و محبوب و پیچیده است.

شناخت انواع عطر و ادکلن

ادکلن‌هایی با رایحه‌ی ملایم مثل…

در میان عطرهای مردانه، برند کلوین کلاین، عطرهای بسیار دلنشین و ملایمی را ارئه داده است. ماندگاری و رایحه خوب آن‌ها زبان زد بسیاری از افراد است. یکی از بهترین مدل های این برند در زمینه عطرهای ملایم، مدل Obsession است. علاوه بر این عطر بسیار خوشبو و معروف امپر مدل Legend  نیز جز بهترین عطرها با رایحه ملایم شناخته شده است.

عطرهای زنانه ملایم با ترکیبی از گل‌ها و میوه‌های ملایم که در میان خانم‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. عطرهایی مانند کلوین کلاین مدل Deep Euphoria و لانکوم مدل La vie Est Belle است.

ادکلن مناسب شخصیت و رایحه‌های تند

طبق روانشناسی‌های انجام شده عطرهای تند، ادکلن مناسب شخصیت افراد باهوش است. این افراد بوهای تند را می پسندند و اغلب افراد بسیار زیرکی هستند. همه چیز باید مطابق میل آن‌ها انجام شود. احساساتی نیستند. در انجام کارها بسیار صبور هستند. اعتماد به نفس بالایی دارند و همیشه در زندگیشان تصمیمات خوبی می‌گیرند. به گفته خودشان عطرهایی که رایحه تندی دارند موجب شادابی آن‌ها می‌شود.

معرفی ادکلن‌هایی با رایحه‌ی تند

اگر تیپ شخصیتی شما به این گونه است که گفته شد؛ ما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال عطرهای مردانه تند هستید حتما  از عطرهای لالیک با مدل‌های مختلفی مانند Encre Noire و Fruit du Mouvement استفاده کنید.

در میان رایحه‌های ترکیبی تند و گرم زنانه، عطرهای بی‌نظیری مانند پاکورابان مدل Olympea و ورساچه مدل Crystal Noir با ترکیبی از رایحه های تند و گرمی چون زنجبیل و چوب بسیار پر طرفدار است.

شناخت انواع عطر و ادکلن

ادکلن‌های فصلی

اغلب عطرها انعکاسی از یک فصل خاص هستند. این‌ها رایحه‌هایی هستند که مواد موجود در یک فصل را تعریف می‌کنند. در بهار و تابستان یک ماهیگیری یا یک فصل سبز را یاد آور می‌شوند. نت‌هایی که از چرم قدیمی و خانه‌ی مادر بزرگ شما یاد می‌شود عطرهای بهار و تابستان شما را می‌سازند. شما را به یاد آفتاب و ساحل  می‌اندازند. رایحه‌های پاییز و زمستان به تندی فلفل سرخ و فلفل سیاه هستند.

عطرها نمایانگر شخصیت شما هستند. ادکلن مناسب شخصیت شما مشخص می‌کند آیا دارای شخصیت نرم و شیرین هستید یا جسورانه؟ شاید شما ترکیبی از هر دو باشید. در هر صورت، این ادکلن، رایحه‌ای دارد که که مردم با آن شما و شخصیت درونی‌تان را به یاد می‌آورند.

شناخت انواع عطر و ادکلن

خلاصه مطلب

هنگامی که یک عطر را انتخاب می‌کنید، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرد، سبک و تصویر شخصی است. چرا که این هان ادکلن مناسب شخصیت شماست. چند عطر و رایحه مختلف را امتحان کنید و فواید هر یک را بدانید. اگر با سبک و شخصیت شما همخوانی داشت انتخاب کنید.

علاوه بر انتخاب ادکلن مناسب شخصیت خود، هماهنگی رایحه‌ی مورد استفاده و فصل حاضر در آن را فراموش نکنید. سعی کنید با توجه به سلیقه خود و موقعیت فصلی، و هم‌چنین قیمت عطر بهترین ادکلن را خریداری نمایید.

شناخت انواع عطر و ادکلن

talentkala.ir

ershaco.com