هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

اگر به ترکیبات موجود در محصولات پوستی خود توجه کنید بدون شک به یک ترکیب  برمی خورید بنام هیالورونیک اسید.
هیالورونیک اسید که با نام اختصاری HA نیز شناخته می شود به دلیل توانایی بالایی که در ذخیره ی محتوای آب دارد در محصولات مراقبت پوست به طور گشترده مورد استفاده قرار می گیرد
محصولات حاوی هیالورونیک اسید زمانی که روی سطح پوست استفاده می شوند رطوبت سطح پوست را افزایش می دهند و باعث بهبود بافت پوست می شوند.

هیالورونیک اسید Hyaluronic Acid چیست

مرطوب کنندگی پوست یکی از اساسی ترین مراقبت های پوستی به شمار می رود که در ظاهر زیبای و درخشندگی آن نقش اساسی دارد. اما بسیاری از افراد به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مرطوب کننده، که در بسیاری از محصولات مراقبت پوست وجود دارد نمی توانند از مرطوب کننده ها استفاده کنند
هیالورونیک اسید از جمله مرطوب کننده های پوستی است که به طور طبیعی در پوست شما وجود دارد ، بنابراین وجود آن در محصولات پوستی می تواند به خوبی رطوبت و محتوای آب پوست شما را تامین کند بدون آنکه سبب بروز حساسیت شود

هیالورونیک اسید چیست

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

استفاده موضعی از هیالورونیک اسید می تواند چروک های ریز صورت را از بین ببرد ، این ترکیب به دلیل عمق نفوذ بالایی که دارد به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و برای مدت زمان طولانی پوست شما را مرطوب نگه می دارد
بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید بعد از شست و شوی صورت می باشد که منافذ تمیز هستند و قدرت جذب بالایی دارند
اگر پوست بسیار کم آب و خشکی دارید برای افزایش رطوبت پوست خود می توانید از ماسک های حاوی هیالورونیک اسید ۲ بار در هفته استفاده کنید

استفاده از ماسک های حاوی هیالورونیک اسید به مدت ۱۵ دقیقه می تواند تغییر بسیار زیادی را در ظاهر پوست شما ایجاد کند.

چه نوع پوست هایی می توانند از هیالورونیک اسید استفاده کنند

قبل از توضیح این مطلب باید اشاره کنیم که دو نوع محصول هیالورونیک اسید وجود دارد :
محصولات صرفا هیالورونیک اسید
محصولات حاوی هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

هیالورونیک اسید جز آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است.

تحقیقات نشان داده که پوست های چرب در استفاده از محصولات هیالورونیک اسید رضایت بیشتری نسبت به پوست های خشک دارند.
اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم هیالورونیک اسید رطوبت را به سطح پوست می آورد بنابراین مهم نیست این رطوبت از کجا می آید، به همین خاطر اگر پوست خشکی دارید هیالورونیک اسید رطوبت را از زیر پوست شما به سطح پوست می آورد و این موضوع ممکن است سبب ایجاد خشکی بیشتر در پوست گردد.
اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید بهتر است از محصولات حاوی هیالورونیک اسید برای مرطوب کنندگی پوست خود استفاده کنید و سپس برای مشاهده نتایج قابل قبول روی آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

چه محصولاتی حاوی هیالورونیک هستند

خوشبختانه به دلیل گستردگی خواص و مرطوب کنندگی بالا هیالورونیک اسید، این ترکیب را می توانید در بسیاری از محصولات مراقبت پوست پیدا کنید. اما محصولاتی که به طور عمده هیالورونیک اسید در آن ها یافت می شود شامل:
مرطوب کننده ها و محصولات ضدچروک می باشد.
هیالورونیک اسید در ضدآفتاب ها و مواد آرایشی نیز یافت می شود اما عملکرد اصلی آن در این محصولات این است که مرطوب کنندگی هیالورونیک اسید سبب می شود تا این محصولات عملکرد وتاثیر بیشتر و بهتری داشته باشند.

درصد هیالورونیک اسید مورد استفاده در محصولات مراقبت پوست بین ۲-۱ درصد است. این عدد گرچه عدد بالایی به نظر نمی آید ولی تاثیر بسیار زیادی در محتوای رطوبت پوست شما می گذارد.
هیالورونیک اسید با جذب آب در سطح پوست می تواند محتوای آب را تا عمق پوست شما نفوذ دهد.

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

 هر چند وقت یکبار می توانید از هیالورونیک اسید استفاده کنید

در حالت ایده آل بهتر است که هیالورونیک اسید جزئی از مراقبت روزانه پوست شما باشد و بهترین زمان استفاده از آن بعد از شست و شوی صورت است.
ما پیشنهاد می کنبم که برای مرطوب کنندگی پوست بعد از میکرونیدینگ از مرطوب کننده های ایمن حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.


به دنبال محصولاتی حاوی “هیالورونیک اسید” بروید. با استفاده مداوم از محصولات حاوی هیالورونیک اسید می توانید به نتایج بسیار عالی و دلخواه روی پوست خود برسید.

پیشنهاد تلنت کالا به شما استفاده از سرم هیالورونیک اسید لاکچری کوین می باشد.

با آرزوی سلامتی برای شما دوستداران زیبایی
المیرا دنیاداری
کارشناس ارشد شیمی آلی

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن

morvaridbc.com

talentkala.ir