ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی برای پوست

 یکی از راه‌های جوانسازی پوست صورت استفاده از کرم های دارای ویتامین سی برای پوست است. ویتامین C یکی از بهترین عناصر ضدپیری پوست است. حتما شنیده‌اید که بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این ویتامین هستند. اما بهترین راه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی است.

فواید ویتامین C برای پوست

ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. جالب اینجاست که این ماده هم با انواع پوست‌ها نیز سازگار است و وجود آن در بلند مدت هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند . در موارد بسیار نادری دیده شده که برخی از افراد نسبت به قرص جوشان ویتامین c برای پوست و یا مکمل آن واکنش نشان داده‌اند.

بطور خلاصه از جمله فواید ویتامین سی می شود موارد زیر را نام برد:

آبرسانی پوست

یکی از فواید ویتامین c برای پوست کمک به هیدراته کردن پوست است. خشکی پوست به دلیل خشکی آب و هوا و یا کم آبی بدن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. در حالی که استفاده از یک ویتامین سی برای پوست می‌تواند کمبود آب بدن را هم جبران کند. بنابراین در پیشگیری از پیری زودرس تاثیر زیادی داد.

منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از اصلی‌ترین مشتقات ویتامین C مورد استفاده در مراقبت از پوست است. این ماده منبع اصلی آبرسانی پوست محسوب می‌شود. کاهش از دست رفتن آب ترانسپیدرمال به جوان ماندن پوست کمک  را بهتر حفظ کند.

ویتامین سی روشن کننده است

یکی از فواید سرم ویتامین سی برای پوست کمک به از بین بردن رنگدانه‌های پوست است. وقتی ملانین پوست زیاد می‌شود، رنگ پوست به تیرگی گرایش پیدا می‌کند. ویتامین C به کاهش ملانین پوست کمک می‌کند و در نتیجه شما پوست روشن‌ تری خواهید داشت در همین زمینه ما به شما کرم روشن کننده گاتیو را پیشنهاد می دهیم که حاوی ویتامین سی می باشد.

کاهش قرمزی و یکدست شدن رنگ پوست

وقتی از کرم روشن کننده گاتیو استفاده می‌کنید، میزان قرمزی پوست به حداقل می‌رسد. در نتیجه پوست زیباتری خواهید داشت. ویتامین C به عنوان منبع مهمی برای درمان بیماری‌های التهابی پوست است. به حداقل رساندن قرمزی پوست یکی از فواید این ماده معدنی است. در نتیجه پوست صورت یکدست‌‌تر می‌شود.

اگر در پوست لکه‌های آفتاب سوختگی و یا لکه‌هایی در اثر افزایش سن ایجاد شده باشد، ویتامین C می‌تواند با کاهش ملانین به درمان این لکه‌ها کمک کند. همچنین در رفع جای جوش و آکنه هم تاثیر دارد.

باعث تولید کلاژن می‌شود

ویتامین C به دلیل کلاژن سازی پوست می‌تواند به جوانسازی پوست صورت کمک زیادی کند. کلاژن نوعی پروتئین ضروری برای حفظ خاصیت کششی پوست است. با افزایش سن و یا قرار گرفتن در معرض اشعه UV به مرور زمان میزان کلاژن سازی پوست کاهش می‌یابد. این در حالی است که اگر میزان ویتامی سی بدن به حد متعادل برسد، کلاژن سازی نیز اتفاق می‌افتد. پس تاثیر زیادی در کاهش خطوط ریز در صورت دارد.

پیشگیری از افتادگی پوست صورت یکی از فواید استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست است.