چطور کرم پودر بزنیم

چطور کرم پودر بزنیم

کرم پودر مرحله مهمی در روتین زیبایی بسیاری از خانم‌ها می‌باشد. به این دلیل است که بسیار اهمیت دارد تا بدانید که بهترین کرم پودر و بهترین روش استفاده از آن مطابق با پوست شما چیست. این موضوع فراتر از این است که سایه رنگ کرم پودر مناسبی را پیدا کنید. اگر بخواهیم صادق باشیم واقعا روش ساده‌ای برای یافتن بهترین سایه رنگ این محصول وجود ندارد. شما همیشه باید کرم پودری را پیدا کنید که با نوع پوست‌تان مطابقت داشته باشد .

نحوه استفاده برای پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند، سبوم یا چربی پوست کمتری تولید می‌کنند و این موضوع نگهداری رطوبت پوست را سخت می‌سازد. از این رو هر محصولی که موجب آبرسانی می‌شود، برای این نوع پوست شما مناسب است. برای انواع پوست‌های خشک، پیشنهاد می‌شود به سراغ کرم پودرهای مایع، کرمی و یا چرب بروید. به این ترتیب کرم پودر نواحی زبر و خشک پوست‌تان را هموار می‌کند و درخشش و شفافیت بی‌نظیری به پوست تان می‌دهد. قبل از این که حتی از کرم پودر استفاده کنید، بهتر است ابتدا مقداری مرطوب کننده به پوست خود بزنید. پوست خشک خود را با یک مرطوب کننده یا ماسک آبرسان قبل از استفاده از کرم پودر، احیا کنید .

برای این که کرم پودر به صورت یکدست در سراسر پوست‌تان پخش شود، توصیه می‌شود از انگشتان خود استفاده کنید تا به این ترتیب چربی آن‌ها روی پوست خشک صورت‌تان منتشر شود. برای این که از شر ظاهر بی روح و کدر پوست خشک رها شوید، پیشنهاد می‌شود که یک قدم به عقب بر دارید و مقدار کرم پودر با اسفنج نم دار به صورت خود بزنید تا درخشش پوست‌تان بیشتر شود . اگر احساس می‌کنید که پوست شما در طول روز خشک می‌شود، مقدار اسپری آبرسان یا فیس میست روی کرم پودر خود استفاده کنید. این رطوبت می‌تواند از لایه میکاپ شما نفوذ کرده و پوست‌تان برسد. هر زمان که احساس حرارت و خشکی بیش از حد یا قرمزی روی پوست خود می‌کنید، استفاده از اسپری آبرسان یک روش سریع و راحت برای شاداب و احیا کردن پوست‌تان می‌باشد .

چطور کرم پودر بزنیم

نحوه استفاده برای پوست خشک

درست برخلاف پوست خشک، نوع پوست دیگری به نام پوست چرب داریم که افراد با این نوع پوست، چربی یا سبوم بیشتری تولید می‌کنند . که به این ترتیب حالت وکس مانندی روی سطح پوست ایجاد می‌شود . که موجب برق زدن پوست می‌گردد و استفاده از کرم پودر را سخت می‌سازد .

اگر می‌خواهید این حالت برق زدن و چربی پوست خود را کاهش دهید، به دنبال کرم پودرهایی با فرمول بر پایه آب ، پودری یا مات باشید. این کرم پودرها به خوبی روی پوست محو می‌شوند و کاور و پوشش دهی عالی را برای مشکلات و مسائل پوست چرب از جمله منافذ باز پوست به وجود می‌آورند، هم چنین به سرعت روی پوست خشک شده و اصلا از بین نمی‌روند .

مطمئنا نمی‌خواهید با استفاده از کرم پودر پوست‌تان چرب‌تر شود، پس نباید از انگشتان خود به کار ببرید. پیشنهاد می‌شود از یک براش تخت مویی مخصوص کرم پودر استفاده کنید. اگر باز هم بعد از تمامی این کارها احساس می‌کنید که یک لایه چربی روی پوست‌تان وجود دارد، از دو دستمال کاغذی استفاده کنید و روی تمام کرم پودر صورت‌تان فشار دهید و سپس از پودر فیکس استفاده نمایید.

چطور کرم پودر بزنیم

نحوه استفاده برای پوست های ترکیبی

پوست ترکیبی درست از نام آن مشخص می‌باشد. ترکیبی از پوست چرب و خشک. معمولا افرادی که پوست ترکیبی دارند در بخش T صورت خود (بینی، چانه و پیشانی) احساس چرب بودن و در سایر بخش‌ها احساس خشک بودن می‌کنند. زمانی که با پوست چرب مواجه هستید، پیشنهاد می‌شود از کرم پودری که نه حالت مات دارد نه حالت چرب استفاده کنید. این محصول بخش‌های پوست‌تان را درخشان و شاداب می‌کند، این در حالی است که از برق زدن و چربی بخش T صورت شما کم می‌نماید. این نوع کرم پودر را با استفاده از براش استفاده نمایید. اگر احساس می‌کنید که کرم پودر در بخش‌های خشک پوست‌تان باید بیشتر محو شود، از انگشتان خود یا یک اسفنج نمدار و مرطوب به کار ببرید.

نحوه استفاده برای پوست های متعادل

اگر پوست شما نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است،  در انتخاب نوع کرم پودر یا ابزار مصرفی مورد نظر، دست‌تان باز است . به این نوع پوست، پوست نرمال نیز گفته می‌شود . از کرم پودرهایی با قدرت جذب بالا استفاده کنید که به خوبی نیز محو می‌شوند . بهتر است انواع مختلف کرم پودر را مانند کرم پودرهای چرب، کرمی، مایع، پودری و مات و غیره را امتحان کنید تا دریابید که کدام یک برای نوع پوست شما به بهترین وجه ممکن کار می‌کند . شما می‌توانید تکنیک‌های کرم پودر زدن متفاوتی را امتحان کنید تا همان کاور و پوشش دهی که نیاز دارید را به دست بیاورید.

چطور کرم پودر بزنیم

برای کارو و پوشش دهی بالا، پیشنهاد می‌شود تا از یک اسفنج آرایشی به کار ببرید. اگر کاور سبک و لایت می‌خواهید، بهتر است از انگشتان دست یا یک براش کمک بگیرید همچنین کرم پودر لاکچری کوین انتخاب مناسبی می باشد.