چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم

آیا مایلید همواره در مسیر پیشرفت و موفقیت قدم بردارید؟

ما همه روزه هزاران تصمیم کوچک و بزرگ میگیریم که گاهی اوقات اجرایی کردن آنها به سود ما تمام میشود وگاهی اوقات هم عدم پیاده سازی آنها بخاطر کمبود اعتماد به نفس از ارزش ما میکاهد.گاهی وقتها کنار آمدن با شرایط و جلوگیری از مشکلات احتمالی کار آسانی است اما حقیقت این است که دخالت مردم و اظهارنظر های آنان در امور و کارهای شما میزان استرس و اضطراب شما را بالا میبرد و درنهایت حس خود ارزشمندی و اعتماد به نفس شما را کاهش میدهد.

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم

مسئولیت

با برعهده گرفتن مسئولیت زندگیتان یاد بگیرید که روی پاهای خودتان بایستید و به توانمندی هایتان متکی باشید. هر چه احساس قویتری داشته باشید، به مراتب جسورتر و شجاع تر خواهید شد. تقویت اعتماد به نفس از شما فردی قدرتمند میسازد که بر همه اوضاع پیرامون خود مسلط است.
برای اینکه تحت هر شرایط بحرانی بتوانید به خودتان متکی باشید ، این هشت گام ساده اما طلایی و قدرتمند را به کار بگیرید.


1. قابل اعتماد و شفاف و روراست باشید.


برخی اوقات شایدکار مشکلی باشد، اما اگر یاد بگیریدتا ارتباطِ شفاف و بی ابهام و صادقانه با دیگران داشته باشید و ابراز احساسات درستی داشته باشید،انگارکه باری را از روی دوشتان برداشته اید.

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم


2. گامهای کوچک اما قدرتمند  ومحکم بردارید.

اگربا عزت نفس پایین دست و پنجه نرم میکنید ، برای اینکه بتوانید روی پاهای خود بایستید گام های کوچک بردارید .برای بالابردن سطح اعتماد به نفس خود همیشه سرتان را بالا نگه دارید، و شانه هایتان را به عقب بدهید و قوز نکنید و صاف بنشینید.این کار را در تمام حوزه های زندگی تان تمرین کنید.


3. هنگام توهین و حمله دیگران صبوری پیشه کنید.


هر چه با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع ظاهر شوید؛ به راحتی میتوانید با کسانی که شما را نادیده میگیرند مقابله کنید. همیشه کسانی هستند که شخصیت پرخاشگرانه و منفعل دارند.پس خیلی مهم است که هنگام برخورد با آنها خونسرد و ملایم باشید و اجازه ندهید که به شما زور بگویند. خودتان را هم سطح افراد پرخاشگر پایین نیاورید.


4. رمزگشایی کنید که چه چیزی واقعا شما را آزار میدهد.


کنار آمدن و موافقت با دیگران با هدف جلوگیری از جنجال و اختلاف، در واقع استرس و نگرانی شما را افزایش میدهد.مواجهه با شرایط و آدمها شهامت میخواهد و شاید هم کمی ترسناک باشد. اما مقابله و کنار آمدن با چالش ها و موانع پیش رو قدرت شما را بهبود میبخشد و باعث میشود از تحت کنترل آنها خارج میشوید.به یاد داشته باشید که مردم تا زمانی که نقاط ضعف شما را نشناسند نمیتوانند به شما صدمه بزنند.

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم


5. اول حقیقت را کشف کن ، سپس اقدام کن


حق به جانب بودن کمی وسوسه انگیز است. به ویژه اگر مطمئن هستید که حق با شماست. از دیدگاه خودتان شما توجیهات و دفاع مشروع و قابل قبولی در مقابل کسی که اشتباه میکند دارید.خیلی مهم است که واکنش هیجان زده ای نداشته باشید.نفس عمیقی بکشید وکاملا خونسرد و آرام دیدگاه خود را بیان کنید. بحث منطقی زمانی شکل میگیرد که دیدگاه خود را شفاف بیان کنید و سپس با دقت به پاسخهای مخاطب گوش دهید.


6. تمرین کردن باعث پیشرفت در کار میشود

هنگامی که مواضع خود را مشخص کردید،آنگاه زمانِ عملی کردن و تحقق خواسته هایتان فرا میرسد. وقتی با نظرکسی مخالف هستید و مجبور به انجام کاری هستید که باب میلتان نیست،این کار را نکنید. تحقیقات نشان می دهد که ایجاد یک عادت مثبت و جدید 66 روز زمان میبرد بنابراین تا دوماه روی عادتان کار کنید تابه نتیجه شگفت انگیزی دست پیدا کنید.

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم


7. زمانتان را غنیمت بشمارید


زمان یک سرمایه گرانبهاست. با این حال بیشتر اوقات که ما توانایی نه گفتن داریم ،احساس گناه کرده و از نه گفتن امتناع
 می ورزیم. اما مواقعی وجود دارد که شما چاره ای ندارید مثل زمانی که رئیستان روی فوریت و ضرورت تکمیل یک پروژه تاکید میکند. اما در کل اجازه ندهیدکه شرایط و زمان بر شما چیره شوند و کنترل زمان خود را از دست بدهید.


8.تصورش کن تا بهش برسی

وانمود کن تا به واقعیت تبدیلش کنی. تکیه بر توانایی ها و اتکای به نفس یک شبه اتفاق نمی افتد.خودتان را بازیگری تصور کنید که در حال یادگیری و تمرین نقش خود است.

چگونه اعتماد بنفس خود را افزایش دهیم


منبع : success.com , bizmlm.ir